Ἐλέῳ Θεοῦ Ἐπίσκοπος καὶ Μητροπολίτης τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δράμας,
πρὸς
τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τοὺς εὐσεβεῖς καὶ εὐλογημένους Χριστιανοὺς τῆς μαρτυρικῆς Ἐπαρχίας ταύτης, εὐχὴν καὶ εὐλογίαν ἐπὶ τῇ λαμπροφόρῳ Ἀναστάσει τοῦ Δεσπότου Χριστοῦ.
Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητὰ καί περιπόθητα,
«Καθαρθῶμεν τάς αἰσθήσεις καὶ ὀψόμεθα, τῷ ἀπροσίτῳ φωτὶ τῆς ἀναστάσεως, Χριστὸν ἐξαστράπτοντα, καὶ χαίρετε φάσκοντα, τρανῶς ἀκουσόμεθα, ἐπινίκιον ᾂδοντες » (α΄ τροπάριον Α΄ Ὠδῆς).
Τὸ φαιδρὸν τοῦτο τῆς Ἀναστάσεως Κήρυγμα ἐκ τοῦ Ἀγγέλου διὰ τῶν Μυροφόρων καὶ τῶν Ἀποστόλων μαθόντες, ὁμολογοῦμεν ὡς τὴν μόνην βεβαίαν ἐλπίδα.
Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Σ Α Ν Ε Σ Τ Η !
Τὰ σύμπαντα πλημμυρίζουν ἀπὸ φῶς καὶ χαρὰν καὶ εἰρήνην.
Ἡ Ἀνάστασις εἶναι ἡ θεία πραγματικότης ἡ ὁποία συνοδεύει τὴν βιοτικὴν ὁδοιπορίαν μας μέχρι τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Διαλύσατε τὰ νέφη τῶν πυκνῶν φροντίδων.
Πάσχα διάβασις ἀπὸ τοῦ σκότους εἰς φῶς.
Πάσχα μετάβασις ἀπὸ θανάτου εἰς τὴν ζωήν.
Πάσχα πιστῶν ἡ ὄντως ζωή.
Διὰ νὰ βιώσωμεν τὸ μέγα τοῦτο γεγονὸς μᾶς προτρέπει ὁ ἱερὸς ὑμνωδὸς νὰ ἀποκτήσωμεν αἰσθήσεις καθαράς.
«Μακάριοι οἱ καθαροὶ τῇ καρδίᾳ
ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται».
Ἐὰν καθαρισθῶμεν κατὰ τάς αἰσθήσεις θέλομεν ὡς αἱ Μυροφόροι ἀπολαύσει τάς χάριτας τοῦ ἀναστάντος. Καὶ θὰ γνωρίσωμεν ὅτι ἡ Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου εἶναι ἀλήθεια, ἐφ’ ἧς, ὡς ἐπὶ βαθυτάτου θεμελίου ἑδράζεται ἡ πίστις ἡμῶν.
«Εἰ δὲ Χριστὸς οὐκ ἐγήγερται, κενὸν ἄρα τὸ κήρυγμα ἡμῶν, κενὴ δὲ καὶ ἡ πίστις ὑμῶν» (Α΄ Κορ. 15, 14) λέγει ὁ ἀπόστολος Παῦλος.
Ἐν τῷ γεγονότι τῆς σωματικῆς ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου δίδοται στερρὰ διαβεβαίωσις ὅτι ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς εἶναι πράγματι ὁ ἐπηγγελμένος Μεσσίας – Θεάνθρωπος. Διὰ τῆς αὐταναστάσεως τοῦ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐδόθη ἡ τελειοτάτη διαβεβαίωσις περὶ τοῦ ὅτι Οὗτος δεν εἶναι μόνον ἄνθρωπος ἀλλὰ καὶ ἀληθὴς Θεὸς ἐξουσιάζων τῆς ζωῆς καὶ τοῦ θανάτου.
Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου ἀποτελεῖ ἰσχυροτάτην ἀπόδειξιν τοῦ ἔργου τῆς ἀπολυτρώσεως. Ἐὰν ὁ Χριστὸς ἔμενεν ἐν τῷ τάφῳ, ὁ σταυρὸς θὰ παρέμενεν ὄργανον ἐπονειδίστου ποινῆς καὶ θανάτου, καὶ ὁ θάνατος αὐτοῦ οὐδεμίαν θὰ εἶχεν ἀπολυτρωτικὴν σημασίαν διὰ τὴν ἐκμηδένισιν τῆς πιεζούσης τὸ ἀνθρώπινον γένος καταδίκης, τῶν δεσμῶν τοῦ θανάτου καὶ τῆς ἁμαρτίας.
Ἐὰν ὅμως ἀληθῶς ἀνέστη, τοῦτο σημαίνει, ὅτι ἡ ἁμαρτία καὶ ἡ μετ’ αὐτῆς συνδεδεμένη καταδίκη ἀπώλεσαν τὴν δύναμιν αὐτῶν ἐπὶ τοῦ ἀνθρώπου ἀφοῦ ἡ προσενεχθεῖσα θυσία ἐγένετο δεκτὴ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ, καὶ ὅτι οὗτος ἐξεμηδένισε τὴν ἐπικαθημένην κατάραν καὶ ἐδωρήσατο πάντα τὰ ἀγαθὰ τῆς ἀπολυτρώσεως.
Ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν ὁ Κύριος προσεπόρισε τῇ ἀνθρωπότητι πλήρη καὶ τελείαν ἀθανασίαν ὡς ὁ ἀπόστολος λέγει : «Χριστὸς ἐγερθεὶς ἐκ νεκρῶν οὐκέτι ἀποθνῄσκει, θάνατος αὐτοῦ οὐκέτι κυριεύει» (Ρωμ. 6, 9).
Διὰ τῆς ἐν τῷ Ἀδὰμ ἐφθαρμένης γενικῆς φύσεως τῶν ἀνθρώπων ἐβασίλευσεν ὁ νόμος τοῦ θανάτου.
Διὰ τῆς ἐν Χριστῷ ἀποκατασταθείσης ἀξίας τῆς γενικῆς φύσεως τῶν ἀνθρώπων καὶ τῆς ἀναστάσεως τῆς φύσεως ταύτης εἰσῆλθεν ὁ νόμος τῆς καθολικῆς ἀναστάσεως, αὐτὴ δὲ ἡ Ἀνάστασις Αὐτοῦ ἐμφανίζεται εἰκὼν τῆς μελλούσης ἡμῶν ἀναστάσεως. (Α΄ Κορ. 15,47-49 καὶ Φιλιπ. 3, 21).
Ὑπὸ τῆς Θείας Προνοίας ἡ καθολικὴ ἀνάστασις τῶν ἀνθρώπων ἀνεβλήθη εἰς τὴν συντέλειαν τοῦ κόσμου.
Ἡ Ἀνάστασις τοῦ Κυρίου ἀποτελεῖ ἐχέγγυον καὶ διαβεβαίωσιν περὶ τοῦ ὅτι αὕτη θὰ τελεσθῇ. Ἐὰν ὁ Κύριος μετὰ τὸν θάνατον ἠδυνήθη νὰ ἐκπληρώσῃ τὴν περὶ τῆς Ἀναστάσεως αὐτοῦ ἐπαγγελίαν, νῦν, ὤν ἀναμφιβόλως ζῶν (Ἑβρ. 7,7, Ἀποκ. 1,18) καὶ ὅτε ἐδόθη αὐτῷ πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς, δύναται νὰ ἐκπληρώσῃ καὶ τὴν ἐπαγγελίαν περὶ τῆς καθολικῆς ἀναστάσεως καὶ ἀναμφιβόλως θὰ ἐκπληρώσῃ αὐτήν. Αὐτὸς εἶπεν : «Ἐγὼ ζῶ καὶ ὑμεῖς ζήσεσθε» (Ἰωάν. 14,19).
Διὰ τῆς ἐκ νεκρῶν τριημέρου ἐγέρσεως Αὐτοῦ ὁ Κύριος παρέσχεν ἡμῖν ἐκ πάθους σωτηρίαν, ἐκ θανάτου ἀθανασίαν, ἐκ πληγῆς ἴασιν, ἐκ πτώσεως ἀνάστασιν.
Ἐξέπιε ὁ Χριστὸς ὑπὲρ πάντων ἡμῶν τὴν χολήν, ἵνα γλυκείας ἀντικεράση ἡμῖν τάς πηγὰς τῶν ἰαμάτων.
Ἂς δοξάσωμεν τὴν Ἁγίαν Αὐτοῦ Ἀνάστασιν ἐν καθαρᾷ καρδίᾳ ἵνα ἀξιωθῶμεν καὶ μετὰ τήν τοῦ βίου ἐξόδου ἡμῶν νὰ δοξάσωμεν τὸν Κύριον τῆς δόξῃς μετὰ τῶν ἀγγέλων λέγοντες : «Ὁ Κύριος ἐβασίλευσεν˙ εὐπρέπειαν ἐνεδύσατο».
Αὐτῷ ἡ δόξα, καί ἡ τιμὴ καὶ ἡ προσκύνησις, εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. ΑΜΗΝ.
Διάπυρος πρὸς τὸν Ἀναστάντα Δεσπότην Χριστὸν
ὑπέρ πάντων ὑμῶν εὐχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο ΔΡΑΜΑΣ Π Α Υ Λ Ο Σ